är nog ganska glad över sundsvall.. ♕

visst, det är sant att sundsvall är långt ifrån bra.
vi har nog flest fjortisar i hela västernorrland. vi har en annan form av klamydia fatt vi knullar för mycke.
vi har mest försörelse i hela medelpad, vi är tydligen rankad som top tio farligaste staden i sverige.
vi har sämsta äldre vården, de tröttaste sjukhusen och det finns mer knark i sundsvall än genomsnittet av alla andra städer, och jag tänker inte förneka att det är socialt nedbrytande att bo i den här hålan.

men om jag fick välja, mellan att stanna här och bli psykiskt förstörd eller flytta till nått nytt ställe skulle jag nog stanna.  klart att det finns dagar då man verkligen hatar den här staden men så är de nog på alla ställen.
om alla slutade vara så giriga och nöjde sig med det dem har så skulle ju halva problemet vara löst.
finns igentligen en massa att skriva men alla som läser är nog från sundsvall satt de vet ju vad de handlar om.

tror att i grund och botten handlar allt om att vara coolast i gänget och att röka mest cigg.
allt verkar ju kretsa runt: alkohol, tobak och sex.
sundsvall kommer inte bli bättre fören folk böjar visa lite jävla respekt och tar sitt ansvar över deras egna handlingar.


tror det var allt skit jag hade att säga.


heido
lite källor :
http://st.nu/medelpad/njurunda/1.2703887-polisen-satsar-for-att-minska-stolder-och-skadegorelse
&
http://st.nu/medelpad/njurunda/1.417879-tre-brott-om-dagen-intraffar-i-njurunda-i-genomsnitt-under-ett-ar

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra där geist !

2011-04-12 @ 20:13:26
Postat av: Fredrika

Shit vad grym du är Geist! Inte visste jag att du var en sån tank-spridd funderare!;) Nej men ärligt, riktigt vettiga ord! Du är en coolare Geist (enligt mig) än vad du var i femman :D Vi var rivaler! Men du är riktigt trevlig, mannen!

2011-04-16 @ 20:04:09
URL: http://fredrikasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0