dopad fooshoo

tedjedagen! 

lagom sur för att blogga, andledningen till att jag är sur är grekland
då tänker ni '' varför är han sur på ett land? det har väl inte gjort han nått '' och de är sant.
men det verkar som att det bor ett gäng mindre smarta människor där ?
som ni kanske vet ligger landet i ekonomisk kris, dom har alltså inga pengar. som vanligt då de blir slut på pengar försöker man tillsätta pengar i systemet för att få ekonomin att snurra, det har grekland redan pröva så nu ska de låna pengar igen och för att dom ska få göra de har EU ställt lite krav för att få grekerna att betala. vilket är helt rätt om du frågar mig, ända sättet att få igång ekonomin i ett land är att alla drar ett strå till stacken.
MEN nu kommer det jag stör mig på, det är massa människor flera tusen som är ute och demolerar och demonstrerar på greklands gator. anledningen till demonstrationen är bland annat EU:s krav för att grekland ska få ta lånet.
men då demonstranterna är ute och sprider kaoz på gatan, måste landet sätta in extra polis resurser, en medel lön för en svensk vanlig polis är 25.393 kr. skulle lätt kunna tänka mig att kravallpolisen tjänar mer.
så medans demonstranterna protesterear mot landets ekonomi, tvingar dom staten slösa pengar på poliser. pengar som dom skulle kunna använda för att få igång landet. bra jobb idioter. 
annars har min dag vare bra, tackar som frågar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0